ASAP Metodolojisi SAP uygulamalarında en çok kullanılan kanıtlanmış bir araçtır.Bu yöntem sayesinde uyarlama maliyetlerinde düşüş, proje ekibiarasında bilgi alışverişi ve kaynakların verimli kullanımı sağlanmış olur. İçindeki soru cevap bilgi bankası aracılığıyla kavramsal tasarımın hazırlanması vedokümante edilmesi gerçekleşir.
ASAP Proje fazları:
·
Proje hazırlığı
·
Kavramsal tasarım
·
Gerçekleştirme
·
Canlı kullanıma hazırlık
·
Canlı kullanım & Destek
Faz 1 – Proje hazırlığı
Bu aşamanın temel amacı bütün detaylarıyla “Proje Planını” ve “Proje
Kapsamını” ortaya koymak, proje ile ilişkili hazırlıkları tamamlamaktır. Proje
uygulama metodolojisi ve ihtiyaç dokümanı proje hazırlığı aşamasının temel
girdileridir. Aşama boyunca gerçekleştirilecek temel faaliyetler ve sonucunda
üretilecek temel çıktılar aşağıda tanımlanmıştır:
·
Projenin hedeflerinin belirlenmesi
·
Projenin kapsamının belirlenmesi
·
Proje stratejilerinin belirlenmesi
·
Proje kaba planını yapılması
·
Proje organizasyonunun belirlenmesi
·
Teknik ihtiyaçların belirlenmesi
·
Kaynakların dağılımı
·
Proje Ekibinin eğitimi
Yukarıdaki başlıkların erken zamanda belirlenmesi sonucunda, SAP uyarlama
çalışmaları için sağlam bir altyapı oluşturulmuş olur ve böylece projenin
akışının verimliliği sağlanır.
Faz 2 – Kavramsal tasarım
Kavramsal tasarım aşamasındaki temel hedef, kullanıcı ihtiyaçlarını
kapsamlı bir şekilde anlayarak en uygun iş süreci tasarımını ilişkili teknik
detayları da kapsayacak şekilde ortaya koymaktır. Bu aşamanın sonunda işlevsel
ve teknik kapsam tam olarak ortaya çıkar. Aşama boyunca gerçekleştirilecek
temel faaliyetler ve sonucunda üretilecek temel çıktılar aşağıda
tanımlanmıştır:
·
İş Süreci tasarım dokümanı
·
Başlangıç uyarlama tanımlama dokümanı
·
Ek Geliştirme tanımlama dokümanı (İşlevsel tanımlama)
·
Rapor/Form tanımlama dokümanı (İşlevsel tanımlama)
·
Arayüz tanımlama dokümanı (İşlevsel tanımlama)
·
Ana veri tanımlama dokümanı
·
Veri göçü planı
·
Kullanıcı rolleri tanımlama dokümanı
·
Kullanıcı eğitim planı
Faz 3 – Gerçekleştirme
Bu aşamada sistem kavramsal tasarım aşamasında ortaya konulan iş süreçleri
ve ihtiyaçlar doğrultusunda uyarlanır. Gerçekleştirme aşaması temel olarak
prototiplendirme/tasarım, uyarlama/geliştirme ve test döngüsü şeklinde ilerler.
Aşama boyunca gerçekleştirilecek temel faaliyetler ve sonucunda üretilecek
temel çıktılar aşağıda tanımlanmıştır:
·
Uyarlama temel çizgisi (+Final uyarlama tanımlama dokümanı)
·
İş süreci talimatları
·
Ek geliştirmeler (+Teknik tanımlama dokümanları)
·
Rapor ve Formlar (+Teknik tanımlama dokümanları)
·
Arayüzler(+Teknik tanımlama dokümanları)
·
Veri göçü/dönüştürme programlarının tamamlanması/testi
·
Birim ve entegrasyon testleri (+Kullanıcı Test senaryoları)
·
Eğitim senaryoları
Faz 4 – Canlı kullanıma hazırlık
Bu aşamanın temel amacı canlıya geçişe hazır olunduğunun tescil
edilmesidir. Son hazırlık dönemi açık konuların tamamlanabilmesi için son
fırsattır ve bu süreçte canlı kullanıma geçiş provası, veri göçü, son kullanıcı
eğitimleri, kullanıcı kabul testleri, yardım masası kurulumu gibi faaliyetler
yürütülür. Aşama boyunca gerçekleştirilecek temel faaliyetler ve sonucunda
üretilecek temel çıktılar aşağıda tanımlanmıştır:
·
Canlı kullanıma geçiş planı (go-live plan)
·
Müşteri proje ekibi tarafından son kullanıcı eğitimleri
·
Entegrasyon ve canlı kullanım testi
·
Verilerin canlı kullanım sistemine kopyalanması
·
Dâhili “helpdesk” kurulması
·
Kullanıcı kılavuzlarının hazırlanması
·
Canlı kullanıma geçiş (cut-over)
Faz 5 – Canlı kullanım & Destek
Bu fazın hedefi canlı kullanım ortamının devreye alınmasıdır. Bu aşamada
dikkat edilmesi gereken bir nokta son kullanıcı desteğinin sağlanabilmesidir.
Bu destek kullanıma başlandığı ilk kritik günlerin desteğini sağlamak dışında
uzun vadede de kullanım desteğini sağlamalıdır.
Bu fazda ayrıca sistem transaksiyonlarının kontrolü sağlanmalı ve sistemin
verimlilik ayarları optimal duruma getirilmelidir. Bu fazın sonunda proje kabulü
gerçekleşir. Aşama boyunca gerçekleştirilecek temel faaliyetler ve sonucunda
üretilecek temel çıktılar aşağıda tanımlanmıştır:
·
Canlı kullanıma başlama
·
Canlı kullanım desteği
·
Sorumlulukların destek organizasyonuna devri
Proje Çıktıları
Yukarıda kapsamlı olarak açıkladığımız proje evrelerinin tamamlanması
sonunda aşağıdaki proje çıktıları alınacaktır:
PROJECT EVRELERİ
|
PROJE ÇIKTILARI
|
1. Proje Hazırlığı
|
Proje Planı
|
Metodoloji Açıklaması Ve Çıktı Listesi
|
|
Anahtar Performans Göstergeleri
|
|
Toplantı Yapısı ve Zamanlaması
|
|
Proje Rol, Sorumluluk Ve İlişkilerinin Tanımlanması
(Organizasyon Şeması )
|
|
Proje Standartları Ve Prosedürleri
|
|
Açık Nokta Ve Kapsam Yönetim Sistem Ve Standartları
|
|
İletişim Yapısı Ve Planı
|
|
Eğitim Planı
|
|
2. Kavramsal Tasarım
|
Kapsam Dökümanı
|
Fonksiyon Listesi
|
|
İş Prosesi Tanımlama Dokümanları
|
|
Geliştirme Listesi (I.E. Aktarım, Arayüz, Rapor Vs.)
|
|
Canlı Kullanım Ortamı Tasarım Planı
|
|
3. Gerçekleştirme
|
Entegrasyon Testi/ Kullanıcı Kabul Testleri
|
Son Kullanıcı Eğitim Planı ve Materyalleri
|
|
Canlı Kullanım Sistem Yönetim Planları
|
|
Kullanıcı Rol Ve Yetkileri
|
|
Uyarlama ve geliştirme işlemlerinin dokümantasyonu
|
|
Sistem onayı
|
|
4. Canlı Kullanıma Hazırlık
|
Son Kullanıcı Dokümantasyonu
|
Sistem Testleri
|
|
Canlı Kullanıma Geçiş Planı
|
|
Canlı Kullanım Destek ve Kaynak Planı
|
|
5. Canlı kullanım ve Destek
|
Canlı Kullanıma Geçiş Planı
|
Projenin Onayı Ve Devri
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder